This page has moved to a new address.

Hulebjørnens klan af Jean M. Auel

Liv med litteratur: Hulebjørnens klan af Jean M. Auel

Liv med litteratur

En bogblog til inspiration

fredag den 6. maj 2011

Hulebjørnens klan af Jean M. Auel

Første udgivelse: 1983
Forlag: Samleren
Sidetal:539
Genre: Historisk roman

Jeg har aldrig rigtig følt mig tiltrukket af bogserien Jordens børn, men da min fars kone så anbefalede den (vi kan rimeligvis lide nogle af de samme bøger), så gik jeg ned i Arnold Busck og investerede en 100-lap i den.
Og det har jeg virkelig ikke fortrudt!

Hulebjørnens klan er historien om Cro Magnon (tidlig homo sapiens sapiens) pigen Ayla, der mister sin familie under et jordskælv, og derfor må klare sig selv. Hun bliver dog fundet af neandertaleren Iza, klanens medicinkvinde, der tager Ayla med sig. Bogen handler om Aylas liv med neandertaler-klanen, og hvordan kultursammenstødet tackles. Samtidig er det en varm og fængslende historie om venskab og kærlighed, og jeg kom flere gange til både at grine og græde.

Til dem der endnu ikke har læst bogen vil jeg klart anbefale den! Den har givet mig en virkelig god læseoplevelse og har holdt mig vågen til ud på de lyse timer. Sidste bog i serien på seks Hulernes sang er netop udkommet her i 2011.

Bogen har lige været i Netto til 65 kroner, jeg ved ikke om den stadig er der. Ellers kan den købes for 100 kroner hos Arnold Busck eller som e-bog hos Williamdam for 101 kroner. Hvis du hellere vil læse den på engelsk (og have den lidt billigere) kan den fås hos Amazon for 44 kroner.

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger 2300 Happiiiness sagde ...

Jeg har lige oplevet det samme. Altså at jeg blev "overtalt" til at læse Hulebjørnens klan og pludselig var jeg solgt. Så nu er hestenes dal og så læst - og den efterfølgende venter bare på at jeg finder tiden til at læse den.

Jeg synes dog ikke efterfølgeren er ligeså fantastisk som den første, men det er nok også fordi jeg elskede hele klan kulturen og beskrivelserne. Men altså de har noget andet som alligevel gør at man gerne vil læse dem.

13. maj 2011 kl. 21.51  
Blogger Malene sagde ...

Jeg glæder mig til at læse Hestenes dal. Venter bare lige med den til dette semesters eksamener er overstået og læser noget lidt mindre indtil da.

Jeg har hørt, at bind 1-3 er rigtig gode, men at det kan blive lidt sværere at komme i gang med bøgerne derefter. Men giver det nu alligevel en chance :-)

13. maj 2011 kl. 22.38  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start