This page has moved to a new address.

Nye medier i litteraturen

Liv med litteratur: Nye medier i litteraturen

Liv med litteratur

En bogblog til inspiration

mandag den 16. maj 2011

Nye medier i litteraturen

Den nye iPad 2
Kindle, iPad, Sony reader og diverse mobilapps. Der kommer flere og flere nye måder man kan læse bøger på. For nylig så jeg en af DR K's udsendelser af Ordkraft, et litteraturprogram hvor man hver uge kan møde en ny forfatter, og netop denne udsendelse handlede om nogle af de nye muligheder tablet computere giver forfattere og læsere (Se udsendelsen her). Jeg synes, at det er en ret spændende udvikling, og selvom jeg ikke har lyst til at erstatte papirbogen med en elektronisk, er jeg da godt i gang med at undersøge markedet for e-læsere og tablets, der kan give mig endnu flere gode læseoplevelser.

Hvordan har du det med e-bøger og e-læsere?

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Piskeriset sagde ...

Gemalen har læst flere fagbøger på e-læser, mens jeg har prøvet på mobil - og sidstnævnte kan jeg godt finde på at dyrke lidt mere fremover, for det er utrolig let blot at hive sin telefon frem, uanset hvor man befinder sig, og læse videre i sin bog.

16. maj 2011 kl. 22.53  
Blogger Malene sagde ...

Jeg har også selv læst en hel bog på mobilen. Synes at det var rart at man bare kunne læse overalt. Men, for der er sådan et, jeg kunne godt tænke mig en større skærm til det. Fx en e-læser med e-ink skærm... Det kunne også være smart på rejsen, hvis man ikke gider at slæbe 5 bøger med :-)

16. maj 2011 kl. 23.08  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start