This page has moved to a new address.

CPH:LITT 2011 Naja Marie Aidt og Sara Stridsberg

Liv med litteratur: CPH:LITT 2011 Naja Marie Aidt og Sara Stridsberg

Liv med litteratur

En bogblog til inspiration

lørdag den 14. maj 2011

CPH:LITT 2011 Naja Marie Aidt og Sara Stridsberg

Åh at befinde sig i et rum fuld af bogelskere med nogle virkelig dygtige forfattere! Det var nøjagtigt, hvad der lyste min regnvejrsdag gevaldigt op, nemlig en samtale mellem Naja Marie Aidt og svenske Sara Stridsberg på Københavns internationale litteraturfestival i dag. Samtalen var modereret af Lilian Munk Rösing, der er lektor på Institut for Kunst og Kulturvidenskab på Københavns Universitet og smagsdommer på DR2.

Jeg har aldrig læst noget af Sara Stridsberg, der vandt Nordisk Råds Litteraturpris for romanen Drømmefakultetet. I dag læste hun op af Darling river. Desværre er jeg ikke 100% kompetent indenfor det svenske sprog, hvorfor jeg ikke fik det hele med. Men arrangementet var i hvert fald nok til, at jeg har fået planer om at kaste mig ud i hendes forfatterskab - på dansk.

Naja Marie Aidt læste et par digte op fra sin digtsamling Alting blinker, hvor hun skriver om det at være fremmed et sted, nemlig i New York. Hun fortalte, at hun var "flygtet" dertil, hvor hun stadig bor, fordi hun ikke længere kunne holde ud at være i Danmark på grund af den politiske linje, der er lagt i forhold til indvandring. Jeg synes virkelig at digtene var smukke, og jeg har planer om at få læst digtsamlingen i løbet af sommerferien.

Fra venstre: Naja Marie Aidt, Lilian Munk Rösing og Sara Stridsberg

Det eneste jeg fortryder ved at være gået til arrangementet er, at jeg ikke havde en masse penge med, så jeg kunne købe Naja Marie Aidts to digtsamlinger Poesibog og Alting blinker og få dem signeret. Øv. Det må blive næste gang.

Drømmefakultetet kan fås for 131 hos Elounge, Darling river for 241 samme sted, Alting Blinker hos Williamdam for 154 og Poesibog for 164 hos Elounge.

Etiketter:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start