This page has moved to a new address.

En kongelig læser af Alan Bennett

Liv med litteratur: En kongelig læser af Alan Bennett

Liv med litteratur

En bogblog til inspiration

fredag den 27. maj 2011

En kongelig læser af Alan Bennett

Første udgivelse: 2007
Første udgivelse på dansk: 2007
Forlag: Gyldendal
Sidetal: 124 
Genre: Roman, humor,

Dette er en af de bøger, der blev anbefalet til arrangementet "Sommerlæsning" på Østerbro bibliotek, som jeg har skrevet om her. Bogen handler om, hvordan skønlitteratur kan have så stor indflydelse på ens liv, at man ændrer vaner og væremåde. I dette tilfælde er det den engelske dronnings liv det drejer sig om. En dag opdager hun lidt tilfældigt, at der holder en bogbus, et rullende bibliotek, ved Westminster Palace. Af ren høflighed låner hun en bog med hjem. Egentlig interesserer skønlitteratur hende ikke så meget, men hurtigt blomstrer en interesse for læsning, hjulpet godt på vej af en ny ven fra bogbussen, der hjælper hende med at vælge bøger. Det er dog ikke alle, der er lige tilfredse med dronningens nye hobby, da den får hende til at sprænge rollerne for normal dronninge-opførsel.

Jeg synes, at det er en rigtig sød og sjov historie. Den er lidt hyggelig på en måde. Dog fik den mig ikke til at tælle ned til næste gang jeg skulle læse i den, men den gav mig en udmærket læseoplevelse. Jeg vil gerne anbefale den til dem, der har lyst til at læse noget, der er nemt at komme igennem samtidig med, at man lige kommer til at trække lidt på smilebåndet.

Bogen kan fås her for 89,95.

Etiketter:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start