This page has moved to a new address.

Bøgernes herre

Liv med litteratur: Bøgernes herre

Liv med litteratur

En bogblog til inspiration

tirsdag den 2. august 2011

Bøgernes herre

Nogen der kan huske denne på grænsen til geniale film (The Pagemaster på engelsk)? Jeg ELSKEDE den, da jeg var mindre. Havde den på VHS, men opdagede desværre ikke, da den kom på DVD (i 2002 mener jeg).

Filmen handler om en noget usikker dreng, der aldrig forlader hjemmet uden sin cykelhjelm, og som går lidt for meget op i ulykkesstatistikker. En dag besøger han et ret stort og specielt bibliotek. Magi og andre sjove kræfter gør, at han ender i bøgernes verden sammen med tre levende bøger: en gyserbog, en piratbog og en damet fe-bog, hvis verdener han må igennem for at komme hjem igen.

Det er en meget eventyrlig og fantastisk historie og en film, som jeg virkelig gerne vil se igen. Problem: har den ikke på DVD (eller VHS), så hvis der er nogen derude, der ved, hvor man kan få den på DVD eller er parat til at sælge eget eksemplar, er jeg meget åben for forslag :-)

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Niels Weyde sagde ...

Kære Malene.
Du er nu ikke gået glip af noget, forstået på den måde, at Bøgernes Herre IKKE er kommet på DVD endnu. - Men rygtet går nu om, at den er på vej. Hvornår kan man ikke vide, for det er jo som sagt kun et rygte.

Med venlig hilsen

11. marts 2012 kl. 18.57  
Blogger Malene sagde ...

Det håber jeg så :-) Kunne heller ikke forstå, at jeg ikke engang kunne finde en brugt en til overpris ;-)

22. marts 2012 kl. 22.51  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start