This page has moved to a new address.

Amsterdam: På besøg hos Anne Frank

Liv med litteratur: Amsterdam: På besøg hos Anne Frank

Liv med litteratur

En bogblog til inspiration

lørdag den 27. august 2011

Amsterdam: På besøg hos Anne Frank

En tur til Amsterdam uden at besøge Anne Franks hus ville være det samme som at spise pommes frites uden mayo. Føj for kriminel handling. Som følge af denne uskrevne lov, har jeg selvfølgelig aflagt det lille, men betydningsfulde, hus en lille visit under min ferie i Amsterdam. Det var virkelig en rørende og uvirkelig oplevelse at gå igennem den hemmelige dør bag bogreolen og se, hvor to jødiske familier var tvunget i skjul under 2. verdenskrig. Anne Franks dagbog er den dag i dag en af de vigtigste litterære kilder fra krigen, og er helt sikkert værd at læse. Den inspirerer og sætter tingene i perspektiv. Selv læste jeg bogen i folkeskolen og kan huske, at jeg blev dybt grebet af den. Derfor købte jeg et eksemplar hjem til genlæsning. Det er desuden den endelige udgave af dagbogen, hvor kapitler, som Annes far ellers havde udeladt fra udgivelsen, er kommet med. Jeg fik også en bog om familiens historie med hjem, hvor der blandt andet er billeder fra huset. Jeg glæder mig rigtig meget til at kigge nærmere på begge dele.

Via
Hvis man vil vide mere om Anne Frank og se, hvordan huset så ud, kan man gå ind på www.annefrank.org og "gå rundt" i huset.

Etiketter:

4 kommentarer:

Anonymous Didde sagde ...

Tvivler på, at jeg gør det. Er kommet meget langt bagud. :/
Jeg ved ikke, om jeg skal skrive, at det er godt at høre, jeg ikke er den eneste der falder for fristelserne i at købe nye bøger og låne nogle på biblioteket. ;)

3. september 2011 kl. 19.37  
Blogger Malene sagde ...

Det er du bestemt ikke :-) Kan bare ikke lade være, når jeg ser en bog, jeg ved, at jeg gerne vil læse...

3. september 2011 kl. 19.42  
Anonymous Amsterdam sagde ...

Det lyder spændende, det kommer på "to see" listen, til når jeg snart tager til Amsterdam :)

Hilsen Camilla

16. maj 2012 kl. 07.34  
Blogger Malene sagde ...

Hej Camilla

Det synes jeg lyder som en god idé :-) Husk at købe billet på forhånd gennem hjemmesiden. Man undgår en meget stor kø, hvis man selv printer billetten.

16. maj 2012 kl. 15.47  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start