This page has moved to a new address.

Ønske: 1001 bøger du skal læse før du dør

Liv med litteratur: Ønske: 1001 bøger du skal læse før du dør

Liv med litteratur

En bogblog til inspiration

torsdag den 11. august 2011

Ønske: 1001 bøger du skal læse før du dør

Under en af mine (mange) besøg i en af mine favoritbutikker, Normann Copenhagen på Østerbrogade, fandt jeg denne - synes jeg - perle af en bog. For hvilken boginteresseret kan modstå en hel bog fuld af læseinspiration, idéer til det næste læseprojekt? Ikke mig i hvert fald. Og slet ikke når bogen er fuld af forfatterportrætter af nogle af tidens største skabere af litteratur og derudover nogle lækre billeder. I et anfald af dårlig samvittighed over alle de bøger jeg er kommet til at købe (og især med min kærestes formaninger mod yderligere bogkøb i baghovedet) købte jeg ikke bogen med hjem, men nu har jeg altså besluttet mig for, at den fortjener en plads i reolen, ja eller sammen med mine coffee table bøger. Og det gælder jo heller ikke som at købe en bog, som skal læses fra ende til anden... Vel?

Etiketter:

4 kommentarer:

Blogger Piskeriset sagde ...

Nej nej - det er jo en guide. Det er noget helt andet. På linje med nødvendig faglitteratur.

11. august 2011 kl. 23.59  
Blogger Malene sagde ...

Det var netop det, jeg tænkte :-)

12. august 2011 kl. 09.20  
Anonymous Marianne sagde ...

Jeg har den og er faktisk overraskende glad for den. Har brugt den en del til at søge info til bøger i min bogklub og såmænd også til mig selv når jeg engang i mellem tvinger mig til at læse andet end de nyeste bøger!

29. august 2011 kl. 08.47  
Blogger Malene sagde ...

Det er netop også det jeg synes den kan være god til. Den giver et ret godt overblik over en masse klassikere, og så kan man jo lade sig overtale til et ekstra besøg på biblioteket :-)

29. august 2011 kl. 11.00  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start